keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Melko tavallinen dialyysipäivä

Taas on yks onnistunu dialyysi takana. Nestettä poistettiin 2l ja vieläki ois vara ottaa vähän kuivemmaksi. Alkaa näyttää siltä että oon talven aikana päässy laihtumaan luvattoman paljon.
Olin siinä uskossa että kuivapaino olis 52 mutta tänään se oli lähtiessä 51.4. Mikä lie se onki nii ehkä se tulee jossain kohtaa vastaan.
Verenpaineet pysy hyvin ojennuksessa. Jos ottaa aamulääkkeen nii voi olla varma että paineet laskee liian alas eikä nesteenpoistoa voi ajatellakaan. Näin siis mun kohdalla.

Ravitsemusterapeutti kävi jututtaan mua. Mun piti pitää kolmena päivänä kirjaa kaikesta syömästäni ja juomastani. Siinä sitte kateltiin niitä ja mietittiin mistä vois karsia mitäki tai korvata jollain että ruokavalio sisältäis mahollisimman paljon proteiineja (joita tarvitaan ku dialyysi syö niitä ja tietysti lihasten rakennusaineeksi) ja vastaavasti mahollisimman vähän kaliumia, fosforia ja suolaa.
Sain kyllä hyviä neuvoja ja ohjeita ja muutenki se tapaaminen oli hyvä. Mää ku oon lähinnä keskittyny niihin ruokiin ja juomiin mitä en saa tai ei suositella syötävän eikä juotavan. Tää juttutuokio avas mun silmät ja tajusin kuinka paljo on kuitenki ruokaa, hyvää ruokaa mitä san syyä. Ja kunhan se peritoneaalidialyysi alkaa nii vielä höllemmin saa sitte juua ja myös ehkä vähän syyäki.

Tää päivä, vaikka on ollu hyvä pössis koko ajan ja aamulla kävi harvinaisia vieraitaki, on ollu jotenki omituisen alakulonen. Niinku kerroin, on ollu hyvä fiilis mutta itku on tullu pari kertaa yllättäen. Tai no ei sikäli yllättäen että molemmilla kerroilla kerroin tapatumista toiselle ihmiselle. Mulle se on aika kova juttu koska vaikka herkkä itkemään oonki, en itke oikeestaan koskaan muitten eessä. Oon nyt koittanu ajatella että tunteita tulee ja menee, so not?

Kuulin myös että lääkäri oli kirjannu papereihin että se katetri laitettais kuukauden päästä. Woot! Hyvä hyvä! En silti uskalla vielä innostua siitäkään ku ei tässä näemmä mikään oo varmaa. Riemuitaan sitte ku sen aika on.

Mun kamera on nyt reissussa joten tästäki tulee nyt kuvaton postaus mutta laitetaan sitte myöhemmin enempi.

2 kommenttia:

  1. Kauhian tarkkana sun pitää olla noiden syömisten kanssa. No, eiköhän se oikea ruokavalio löydy terapeutin ohjeilla. Voimia, tsemppiä ja auringonpaistetta.
    Auli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista!
      Juu, kyllä se löytyy. Tänään tein kana-buudeliwokkia ja voi pojat, oli hyvää! Enpä ois aiemmin edes voinu kuvitella että moista tekisin :D

      Poista